Sytuacja na rynku pracy

Praca sprzedawcy

Opublikowane przez: 16 maja 2019 Napisz pierwszy komentarz
praca sprzedawcy

Poszukujesz pracy jako sprzedawca? Jest to zawód, który daje bardzo wiele możliwości zatrudnienia. Jakie oferty zatrudnienia na tym stanowisku możemy znaleźć w Zielonej Górze?

Sprzedawczyni, ekspedientka

Praca sprzedawcy polega na bezpośredniej lub pośredniej obsłudze klientów firmy zajmującej się handlem detalicznym bądź hurtowym. Do najczęstszych obowiązków osób zatrudnionych na tym stanowisku należy:

  • sprzedaż produktów,
  • pomoc klientom w ich wyborze,
  • realizacja zamówień,
  • przygotowywanie produktów do sprzedaży,
  • obsługiwanie kasy fiskalnej,
  • wystawianie faktur,
  • przyjmowanie reklamacji,
  • dbanie o zaopatrzenie i przyjmowanie dostaw,
  • utrzymywanie porządku w sklepie,
  • zabezpieczanie towarów przed kradzieżą.

Do wykonywania pracy sprzedawcy zazwyczaj wystarczy wykształcenie podstawowe. Doświadczenie jest dodatkowym atutem, jednak wielu pracodawców chętnie przyucza do zawodu.

Zielona Góra – sprzedawca

W Zielonej Górze pracę sprzedawcy oferują między innymi sklepy, hurtownie, punkty usługowe i przedsiębiorstwa prowadzące telesprzedaż. Wiele możliwości zatrudnienia w tym charakterze stwarzają centra handlowe i pasaże, w których prowadzona jest przede wszystkim sprzedaż detaliczna.

Szukający pracy w Zielonej Górze kasjerzy, sprzedawcy i ekspedienci powinni regularnie sprawdzać oferty zamieszczane przez Powiatowy Urząd Pracy – zwykle jest ich całkiem sporo i są bardzo różnorodne. Wiele ogłoszeń znajdziemy też w Internecie czy prasie, należy jednak pamiętać, że część firm po prostu nakleja kartki z ofertą zatrudnienia na drzwiach lokalu. Wówczas informacji o możliwościach udzieli nam obsługa takiego miejsca.

Jakie wymagania najczęściej znajdują się ofertach pracy? Sprzedawcy powinni przede wszystkim odznaczać się odpowiednimi cechami charakteru. W przypadku handlu bezpośredniego bardzo ważna jest komunikatywność, otwartość na potrzeby klientów, cierpliwość oraz opanowanie.

W ofertach pracy niekiedy pojawia się też wymóg umiejętności obsługi kasy fiskalnej, terminalu płatniczego bądź komputera. Zależnie od branży konieczne może być przedstawienie orzeczenia sanitarno-epidemiologicznego (tj. dawnej książeczki sanepidu).

Czasami wymagane jest też zainteresowanie produktami oferowanymi przez firmę lub konkretną branżą (np. modową, motoryzacyjną itd.), a także znajomość języków obcych i umiejętność samodzielnego organizowania sobie obowiązków. Praca sprzedawczyni czy ekspedienta zdecydowanie nie jest dla osób, które nie lubią nawiązywać kontaktu z innymi ludźmi bądź mają problemy komunikacyjne (takie jak np. słaba znajomość języka polskiego).

Zostaw komentarz