Praca: Specjalista

Nadodrzański Oddział Straży Granicznej w Krośnie Odrzańskim
Komendant Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Krosno Odrzańskie
Ogłoszenie o naborze Nr 157768

Warunki pracy

Narzędzia i materiały pracy - komputer, ksero, niszczarka, telefon W budynku istnieją bariery architektoniczne, uniemożliwiające swobodne poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich; brak wind. Konieczność częstych wyjazdów służbowych do jednostek organizacyjnych NoOSG.

Zakres zadań

  • przeprowadzanie kontroli warunków pracy ( służby), przestrzegania zasad i przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, (służby) w oddziale oraz bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń, a także sporządzenie i przedstawianie pracodawcy , co najmniej raz w roku , okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycję przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
  • uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy ( służby), a także w pracach powołanej w Oddziale komisji bezpieczeństwa i higieny pracy ( służby) oraz innych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy ( służby), w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy ( w służbie) oraz udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracę lub służbą, w celu zapewnienia właściwego poziomu realizacji obowiązków pracodawcy w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy - służby;
  • udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz wypadków w związku ze służbą, w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków w celu opracowania i sporządzenia dokumentacji powypadkowej;
  • doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy lub służby na stanowiskach pracy lub służby, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej, a także opiniowanie szczegółowych instrukcji dot. bezpieczeństwa i higieny pracy ( służby) na poszczególnych stanowiskach pracy lub służby w celu w celu zapewnienia właściwego poziomu realizacji obowiązków pracodawcy w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy-służby;
  • przeprowadzanie instruktażu ogólnego osób nowo przyjętych do pracy lub służby w Oddziale w zakresie przepisów dot. bezpieczeństwa i higieny pracy ( służby) w celu zapewnienia uczestnikom zapoznania się z podstawowymi przepisami w zakresie bhp o charakterze ogólnym;
  • prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dot. wypadków przy pracy oraz wypadków w związku ze służbą, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy lub służby w celu uporządkowania spraw związanych z wypadkami przy pracy (w służbie);
  • udział w opracowywaniu planów oraz w ocenie założeń i dokumentacji dot. modernizacji obiektów, pomieszczeń pracy lub służby i nowych inwestycji w Oddziale oraz przedstawienie propozycji, dot, uwzględnienia w tych planach, założeniach i dokumentacji rozwiązań techniczno - organizacyjnych, zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy ( służby)
  • udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części oraz urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników i funkcjonariuszy mających na celu zapewnienie właściwego poziomu realizacji obowiązków pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy - służby;
  • współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę medyczną nad funkcjonariuszami pełniącymi służbę i pracownikami zatrudnionymi w oddziale oraz współpraca z Państwową Inspekcją Sanitarną w zakresie nadzoru nad higienicznymi warunkami służby lub pracy w oddziale w celu zapewnienia funkcjonariuszom/ pracownikom bezpiecznych warunków pracy.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie BHP lub studia podyplomowe w zakresie BHP


doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w służbie bhp
  • bardzo dobra znajomość przepisów z zakresu BHP, prawa pracy, ochrony środowiska, przepisów sanitarnych, budowlanych z zakresu ochrony PPOŻ;
  • znajomość zasad ergonomii;
  • znajomość zasad fizjologii człowieka;
  • umiejętność logicznego myślenia, wyciągania i formułowania wniosków oraz interpretacji przepisów;
  • komunikatywność i umiejętność pracy w zespole;
  • umiejętność hierarchizacji zadań ( ważne, mniej ważne);
  • znajomość osiągnięć techniki w zakresie poprawy warunków bezpieczeństwa i higieny służby-pracy;
  • umiejętność organizowania i prowadzenia szkoleń;
  • dyspozycyjność (dot. wyjazdów służbowych);
  • umiejętność obsługi urządzeń biurowych
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • szkolenie inspektorów ochrony przeciwpożarowej;
  • szkolenie okresowe z zakresu BHP dla pracowników służby BHP
  • prawo jazdy kat. B
  • podstawowa znajomość przepisów w zakresie ochrony danych osobowych, ochrony informacji.


Sprawdź najnowsze oferty pracy w Zielonej Górze i okolicach:

Monter - Serwisant Urządzeń do Oczyszczania Wody

Zadania w pracy: Instalacje systemów filtracji wody, Bieżąca obsługa klientów, Wykonywanie napraw gwarancyjnych. Wymagania: Posiadanie samochodu, Posiadanie telefonu.

Firma: HYDROPURE POLSKA Sp. z o.o. | Nowa Sól | dzisiaj
CZYTAJ WIĘCEJ

Starszy Specjalista ds. Administrowania Usługami Powszechnymi

Miejsce pracy: możliwość pracy z każdego miejsca w kraju Rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę Twoje zadania: utrzymanie i konfiguracja usług Microsoft 365, w tym: SharePoint Online, Exchange Online oraz Azure, zarządzanie dostępem i uprawnieniami w ramach...

Firma: Poczta Polska S.A. | Zielona Góra | dzisiaj
CZYTAJ WIĘCEJ

Starszy Administrator Microsoft 365

Utrzymanie i konfiguracja Microsoft 365: SharePoint Online, Exchange Online, Azure Zarządzanie dostępami i uprawnieniami Monitorowanie działania usług i obsługa incydentów Tworzenie i administracja witryn, bibliotek, list, przepływów pracy Wdrażanie...

Firma: Klient portalu Praca.pl | Zielona Góra | dzisiaj
CZYTAJ WIĘCEJ