Praca: Młodszy archiwista
Lubuski Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- budynek nie jest dostosowany dla osób ze szczególnymi potrzebami, posiada bariery architektoniczne (klatka schodowa,brak windy, schody). Ciągi komunikacyjne nie są przystosowane do szczególnych potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Zakres zadań
- zajmuje się przyjmowaniem, przechowywaniem i zabezpieczaniem zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzeniem jej ewidencji;
- przeprowadza kwerendy archiwalne i udostępnia zasoby archiwum zakładowego;
- przygotowuje materiały archiwalne do przekazania do właściwego terenowo archiwum państwowego oraz inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej;
- sporządza roczne sprawozdania z działalności archiwum zakładowego;
- przeprowadza skontrum dokumentacji aktowej i nieaktowej;
- prowadzi ewidencję zbiorów bibliotecznych w Urzędzie;
- współpracuje z pozostałymi wydziałami Urzędu w zakresie właściwego postępowania z dokumentacją, a także prowadzi dodatkowe działania m.in. opracowuje odpowiedzi na zapytania w ramach dostępu do informacji publicznej, przygotowuje zawiadomienia o włączeniu kart ewidencyjnych zabytków do wojewódzkiej ewidencji zabytków lub ich wyłączeniu, w tym również w zakresie pojazdów zabytkowych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie lub średnie branżowe- Kursy archiwalne (w przypadku braku wykształcenia kierunkowego)
- Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzeń do ustawy
- Znajomość przepisów ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
- Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe