Praca: Inspektor ochrony zabytków
Lubuski Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa,
- praca w terenie,
- stres związany z obsługą petentów,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: budynek nie jest dostosowany dla osób ze szczególnymi potrzebami, posiada bariery architektoniczne (klatka schodowa, brak windy, schody). Ciągi komunikacyjne nie są przystosowane do szczególnych potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Zakres zadań
- zajmuje się sprawami dotyczącymi ochrony zabytków m.in. prowadzi i aktualizuje podstawową dokumentację zabytków w archiwum zakładowym, rejestr zabytków, ewidencję zabytków oraz analizuje programy opieki nad zabytkami i inne opracowania;
- opracowuje projekty postanowień, decyzji, opinii, zaświadczeń i innych zgodnie z przepisami o ochronie zabytków;
- udziela informacji o statusie ochrony prawnej wskazanego obiektu na wniosek właścicieli zabytków i innych osób;
- przygotowuje dokumentację i opracowuje odpowiedzi na zapytania w ramach dostępu do informacji publicznej;
- prowadzi postępowania administracyjne w sprawie wpisów do rejestru zabytków;
- przygotowuje zawiadomienia o włączeniu kart ewidencyjnych zabytków do wojewódzkiej ewidencji zabytków lub ich wyłączeniu, w tym również w zakresie pojazdów zabytkowych;
- weryfikuje gminną ewidencję zabytków pod względem zgodności z wojewódzką ewidencją zabytków oraz przepisami;
- prowadzi postępowania administracyjne i opracowuje projekty decyzji w sprawie sprzedaży zabytków;
- przygotowuje i aktualizuje wykazy zabytków.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe historia sztuki, ochrona dóbr kultury, konserwatorstwo, zabytkoznawstwo, konserwacja irestauracja dzieł sztuki lub pokrewne związane z ochroną zabytków, archeologia, budownictwo, architektura, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne, historia (specjalizacja: archiwistyka, zarządzanie dokumentacją i informacją, dokumentacja dziedzictwa kulturowego)
- Znajomość ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
- Znajomosć przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzeń do ustawy
- Umiejętność interpretacji przepisów
- Umiejętność biegłej obsługi komputera
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Dobra organizacja pracy
- Umiejętność pracy w zespole
- Kreatywność