Praca: Inspektor ochrony zabytków
Lubuski Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa,
- praca w terenie,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- budynek nie jest dostosowany dla osób ze szczególnymi potrzebami, posiada bariery architektoniczne (klatka schodowa,brak windy, schody). Ciągi komunikacyjne nie są przystosowane do szczególnych potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Zakres zadań
- prowadzi postępowania administracyjne i przygotowuje projekty decyzji w sprawie nałożenia administracyjnych kar pieniężnych za naruszenie obowiązków wynikających z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- prowadzi kontrole w zakresie przestrzegania i stosowania przepisów dotyczących ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
- przygotowuje zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia kierowanych odpowiednio do policji lub prokuratury;
- prowadzi postępowania administracyjne, zgodnie z przepisami o egzekucji w administracji, w tym wydawanie postanowień o nałożeniu kary grzywny i ich monitorowanie.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe na kierunkach: historia sztuki, ochrona dóbr kultury, konserwatorstwo, zabytkoznawstwo, konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub pokrewne związane z ochroną zabytków, archeologia, budownictwo, architektura, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne, historia, prawo, administracjadoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- znajomość ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
- znajomość ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
- znajomość prawa budowlanego
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- umiejętność interpretacji przepisów
- umiejętność biegłej obsługi komputera
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- dobra organizacja pracy
- umiejętność pracy w zespole
- kreatywność